سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 49615
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


کلمه آرتریت به معنای التهاب مفاصل است و با به تحقیقات انجام شده بیش از 100 بیماری از آنفولانزا تا سرطان گرفته در بدن ایجاد این عارضه را می کنند. التهاب مفاصل با درد و خشکی مفاصل همراه و اغلب در لگن یا مهره های دست و پا و زانو به چشم میخورد. ما در این مطلب برای شما عزازان از روش های سنتی و گیاهان طبیعی در پیشگیری و درمان التهاب مفاصل بیشتر صحبت می کنیم.

 

داروخانه سبز برای درمان التهاب مفاصل

درمان التهاب مفاصل


خوشبختانه، علاوه بر گزنه، گیاهان دیگری هم در بهبود التهاب مفاصل مفید هستند که ما در این قسمت از مطلب سایت طب فارسی برای شما شرح می دهیم.

زنجبیل و زردچوبه: محققان هندی در یک مطالعه، روزی سه تا هفت گرم زنجبیل به 18 نفر مبتلا به التهاب استخوانی مفصلی و 28 نفر مبتلا به التهاب شبه روماتیسمی مفاصل دادند. بیش از 75 درصد شرکت کنندگان در این بررسی لااقل کاهش درد و تورم را گزارش کردند. حتی بعد از دو سال مصرف این مقدار بالای زنجبیل، هیچ کدام عوارض جانبی خاصی را گزارش نکردند. این بررسی یکی از دلایل جین کارپر، نویسنده کتاب غذا: داروی معجزه آسا، در خوردن چای زنجبیل برای تسکین التهاب استخوانی مفصلی خود بود. ترکیب شیمیایی کورکومین در زردچوبه بسیار نزدیک به ترکیبات موجود در زنجبیل است؛ از این رو، تعجب نمی کنیم که زردچوبه هم ارزش زیادی در درمان التهاب مفاصل داشته باشد. می توانید هر دو این گیاه داروها را همراه با انواع غذاهای ادویهای و نیز به صورت چای مصرف کنید.

آناناس مفید در درمان التهاب مفاصل

درمان التهاب مفاصل

برخی تحقیقات جالب نشان داده اند که ترکیب بروملایین موجود در آناناس از بروز التهاب جلوگیری می کند و در درمان التهاب مفاصل موثر است. به همین دلیل امروزه مربیان ورزشی برای جلوگیری و درمان آسیب های ورزشی خوردن آناناس را به ورزشکاران خود توصیه می کنند. من فکر میکنم آناناس برای بیماران التهاب مفاصل هم مفید است. بروملایین می تواند بدن را در دفع پادگن های خودایمنی، که مسئول برخی انواع التهاب مفاصل هستند، کمک می کند. بروملایین هضم فیبرین را هم، که این هم در ایجاد التهاب مفاصل مقصر شناخته میشود، تسهیل میکند. خوردن آناناس تازه و رسیده راه حلی برای شماست چون این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین Cو کانیهای تقویت کننده ایمنی بدن است.

 

تاثیر فلفل قرمز در درمان التهاب مفاصل

درمان التهاب مفاصل

 

خوردن فلفل قرمز کمی درد روی زبان ایجاد می کند، ولی جالب این است که دردهای سایر نقاط بدن را از بین می برد. ماده تسکین دهنده درد در فلفل قرمز، به نام کاپسایسین، بدن را وادار به ترشح آندو رفین می کند. آندورفین ماده مخدر طبیعی بدن است. فلفل قرمز حاوی ترکیبات شبیه آسپیرین سالیسیلات نیز هست. می توانید با ریختن فلفل قرمز در آب چای درست کنید، ولی اضافه کردن آن به صورت چاشنی به انواع مختلف غذاها لذت بیشتری از آن ببرید. برای تأثیر سریع تر، کمی سس فلفل قرمز تند به آب گوجه فرنگی اضافه کنید.

سوپ ضدالتهابی در درمان التهاب مفاصل

درمان التهاب مفاصل

 

یک دستور غذایی برای کسانی است که چیزهای مفید می خواهند. همه مواد را مخلوط کرده و با چاشنیها و ادویه های مورد علاقه خود آنها را خوشمزه کنید. لزومی ندارد همه مواد را داشته باشید، و می توانید آنها را به هر نسبت مصرف کنید. اگر یکی از آنها را دوست ندارید یا در دسترستان نیست، آن را حذف کنید.

3 تا 4 لیتر آب

2 فنجان کلم خرد کرده

1 فنجان لوبیاسبز خرد کرده

1 فنجان کرفس خرد کرده

1 افنجان برگ گزنه

2/3فنجان هویج خرد کرده

2/3فنجان مارچوبه خرد کرده

3/4فنجان برگ گل قاصد

1/2فنجان ریشه کاملا خرد کرده گل قاصد

1/4فنجان اسفناج خرد کرده

1/4فنجان بادنجان خرد کرده

1 فنجان فنجان کاسنی خردکرده

2 قاشق غذاخوری سیر خرد کرده

2 قاشق غذاخوری زردچوبه

2 قاشق غذاخوری شیرین بیان

2قاشق غذاخوری دانه گل مغربی

فلفل قرمز آسیاب کرده، فلفل سیاه آسیاب کرده، خردل سفید، دانه کتان (بزرک)، شنبلیله، و آب لیمو

آب را در یک قابلمه بزرگ بریزید و همه مواد اصلی را در آن بریزید و با هفت چاشنی آخر آن را مزه دار کنید. با حرارت زیاد آن را به جوش بیاورید و بعد شعله را کم کرده و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا جا بیفتد یا سبزیجات آن نرم شوند. این مقدار سوپ برای 4 نفر است.

 

 

منبع: طب فارسی






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ